Slik går du fra et vanlig verksted til et profesjonelt MECA verksted

Eier du et verksted? Vurderer du å utvide virksomheten, men vil samtidig fortsette å være selvstendig? Synes du forandringene i bransjen, med krav om blant annet avansert elektronikk, økt miljøhensyn og sterkere markedsføring er spennende utfordringer, men kunne ønske litt hjelp til å ta fatt i dem? Vil du kunne betjene alle kunder på markedet? Da er MECAs verkstedkonsept – MECA Car Service – noe for deg.

I korthet innebærer en kjedetilknytning til MECA at du vil inngå i vår riksdekkende organisasjon for utdanning og support som er uovertruffen på markedet. Dessuten får du tilgang til kraftige IT-løsninger, resultatrettet markedsføringshjelp samt raske og eksakte leveranser via vårt distribusjonsnett fra et nøye utvalgt sortiment av høyeste kvalitet.

Vi stiller naturligvis løpende krav til de verkstedene som er tilsluttet oss. For å sikre konkurranseevnen, må hvert verksted dele våre vurderinger og leve opp til vårt felles kvalitetsnivå. Dessuten skal hvert verksted leve opp til selvsagte krav til orden, samt følge det utarbeidede profilprogrammet, både innvendig og utvendig. All informasjon du trenger er å finne hos MECA. Med utdanning og oppdatering av produkter og systemer hjelper vi våre verksteder å oppfylle våre høye kvalitetskrav. Dette gjelder både eksisterende verksteder og verksteder som arbeider for å bli tilsluttet MECA.

MECAs kompetanseutvikling:

Den tekniske utviklingen i vår bransje går stadig raskere. Derfor er kompetanseutvikling en av hjørnestenene i MECA. MECA har egne undervisere med ett formål - å forsyne våre verkstedspartnere med nøyaktig den kunnskap og videreopplæring de trenger. Vi tilbyr et kontinuerlig oppdatert kurstilbud som dekker flere områder av virksomheten din.

Som et supplement til vår ordinære kursvirksomhet har MECA utviklet bransjens mest moderne e-learningsplattform hvor kursmateriellet bygger på 3D-animasjoner hvor du får i oppdrag å måle, justere og regulere. I tillegg har vi utviklet det vi kaller for KSV - kompetansesikringsverktøy. KSV er et dynamisk nettbasert verktøy for å fastslå ulike mekanikeres kompetansenivå innenfor forskjellige deler av bilteknologien. Et perfekt verktøy for å sikre den samlede kompetansen på ditt verksted, i tillegg til testing av kompetanse ved rekruttering av nye mekanikere.

MECAs Tekniske Support:

For at produksjonen på verkstedet skal være mest mulig effektiv, også når det oppstår tekniske utfordringer, tilbyr vi Teknisk Support og Hotline-støtte til alle våre MECA verksteder.

Teknisk Support og Hotline besvares av erfarne teknikere med lang reparasjonserfaring og god kjennskap til ulikt verkstedsutstyr og forskjellige bilmerker.

MECAs forretningssystem - ProMeister Business System:

Med ProMeister Business System (PBS) fra MECA blir det mindre tid ved PC og mer tid til jobb og kunder. Tid er penger - så hvorfor ikke forenkle det administrative arbeidet og bruke tiden på fakturerbare oppgaver?

Med PBS er det enklere å gi tilbud, enklere å bestille deler, hente prisopplysninger og finne ledig dato for jobben med vår geniale planlegger. Systemet er lett å bruke og gir deg god kontroll og oversikt. Du finner raskt kundedata, historikk, tilbud og ordre- og får hjelp hele veien til bokføring.

MECAs sentrale markedsføring:

Som MECA-verksted drar du nytte av omfattende markedsføring og profilering, i tillegg til en sterk merkevare med godt rykte. Årlig lages en sentral markedsplan ut fra felles mål og kjedeverksteders innspill. Riksdekkende markedsføring går gjennom TV og radio, i tillegg til at MECA er hovedsponsor til Norges Ishockeyforbund og hockeylandslaget. Vi er også sterkt representert innen digital markedsføring med egen nettside, nettsider for hvert kjedeverksted, digital annonsering, Google, Bing og andre oppføringer.

Vi har en rekke smidige tjenester som er utviklet for å støtte, pleie eksisterende kunder og skaffe nye bileiere til våre verksted. MECA har blant annet utviklet en unik løsning for innkalling av kjøretøy til PKK.

Intern kommunikasjon gjennom Extranett:

Samarbeidet i en kjede med nesten 300 verksteder stiller store krav til informasjonsflyt og kommunikasjon. Dette løser vi ved hjelp av MECA Extranett, som er et viktig ledd i informasjonskjeden og markedsføringsarbeidet. Med egne påloggingsopplysninger får du tilgang til all grunnleggende informasjon du trenger, opplysninger om innkjøpsavtaler, kampanjer og andre aktiviteter. Her kan du også bestille plakater, trykksaker, skilt og profilert arbeidstøy, eller lage annonser, brosjyrer postkort og visittkort.

Vil du vite enda mer? Meld din interesse for MECA-konseptet her.